Allah is imprinted in my heart. I cannot forget Him, nor has He ever forgotten me. Sometimes, I become negligent of His blessings and mercy, but never will He change, for He is Allah the greatest and most-merciful. Having Allah in my heart and tongue is the greatest pleasure of this life. It is the only love, guidance, and presence that never leaves me. Allah is the only one who listens to me and answers me. He always answers my prayer in the best way. He is never too quick to judge us, but always quick in rewarding us. I love you Allah. Please make me firm in your path!

Followers

Tuesday, April 7, 2020

my life 360˚

assalamualaikum and hi!

april 2019 adalah bulan terakhir bekerja di al-amin setelah 4 tahun lebih bekerja di sana.

setahun perkahwinan kami ber'PJJ' . its not easy guys. hehe...

masa kami sangat terhad, tambahan suami tentera dan kerap operasi. 2,3 bulan kadang 4 bulan operasi. jadi selama itulah kami tak jumpa. dan tempat kerja sama-sama jauh.

at last kami decide, aku berhenti kerja dan tinggal bersama dia di kuarters tentera. dia habis operasi di sebuah pulau di sabah dalam hampir 4 bulan macam tu, dia datang ke bangi dan aku berhenti kerja.

angkut semua barang-barang dengan 2 buah kereta. dia MPV dan aku kete bumblebee aku..hehe

jadi bermula lah kehidupan aku dari seorang guru kepada full housewife. pada awalnya its okay, lama-lama jiwa meronta. hahahaha

sebab aku dah terbiasa dengan kesibukan kerja, tambah-tambah bekerja dalam sektor swasta yang banyak tugasan. end up goyang kaki di rumah. hahahaha..

teramat rindu dengan kerja-kerja di al-amin, rakan-rakan sekerja, anak-anak murid, suasana nya dan semuanya lah.

moga Allah buka pintu rezeki pekerjaan utuk aku di perak pulak.. aaminnn

duk rumah makan cakelat jer



No comments:

salam semua!

tiada kenikmatan seorang hamba yg lebih baik setelah kenikmatan islam selain kenikmatan memperoleh teman soleh,
yang bila lupa akan mengingatkan dan bila ingat ia akan membantunya... dan alangkah bahagianya orang yang dikurniakan teman yang mencintainya kerana Allah Taala.. sesungguhnya... kasihku seorang sahabat ikhlas buatmu kerana Allah s.w.t.. salam ukwahfillah..

with them.

with them.
sweet moment, Taman Hutan Lagenda Gunung Ledang. January 2014