Allah is imprinted in my heart. I cannot forget Him, nor has He ever forgotten me. Sometimes, I become negligent of His blessings and mercy, but never will He change, for He is Allah the greatest and most-merciful. Having Allah in my heart and tongue is the greatest pleasure of this life. It is the only love, guidance, and presence that never leaves me. Allah is the only one who listens to me and answers me. He always answers my prayer in the best way. He is never too quick to judge us, but always quick in rewarding us. I love you Allah. Please make me firm in your path!

Followers

Thursday, November 19, 2015

Gotta Be Strong

assalamualaikum. and hi.

so, entry ni aku tulis 3 hari sebelum aku berangkat pulang ke teratak bonda.cuti sekolah..

bila duk sorang2 kat rumah ni. adala sedikit idea untuk aku share kat sini.

entry ni aku pasal benda yang aku dah lama nak buat. tapi tersekat. biasala.. setan yang goda aku tak bagi buat kuat sangat godaanku. setan betul.hahahaha

so, aku harap kali ni , aku betul2 kuat nak lawan godaan setan ni. insyaAllah... 


Aku mula search macam-macam kisah tentang ISTIQOMAH. Bukan apa, aku ni bab Istiqomah aku susah sikit. Eleh.. tak yah cakap aku lah. Korang pun sama kan..kan. kan. So, jangan la kita mudah kata orang macam-macam . haa.. merapu dah aku.

Okay. Semalam aku ada decide something untuk hidup aku. Aku cuba stop diri aku guna terlalu banyak akaun sosial. Eh. Tu pun nk cite. Owh, suka hati aku lah. Blog aku. Ekekekeke.

Bukan sekali dua aku tutup buka balik akaun ni. Rasanya dah banyak kali aku buat. So then, malam tu aku tetiba teringat kat sorang kawan aku ni. Dia dah lama close social account  dia. Then malam tu aku whatsapp dia dalam pukul 12 lebih kot. Hahaha. Rilekla. Bukan laki orang, so aku berani la msg dia time tu.

And then  aku delete kebanyakan akaun sosial aku. He taught me something on his messages. Thanks a lot friends! Mungkin orang rasa benda ni kecik je. Bagi aku, bila benda yang memerlukan kepada ISTIQOMAH,ianya adalah sesuatu yang tak boleh kita pandang ringan.

***********
“ nak tutup pintu dosa. Perasaan takut terbuat dosa. Mula2 je rasa bosan, tak tau nak buat apa dan sebagainya. Tapi itu semua mungkin sebab dah biasa dengan benda tu semua, dan sayang nak tinggalkan hiburan dalam tu. Bila tak bukak benda alah tu rasa bosan. “ 

***********

yeah.I know itsnot so easy.
gotta be strong.
 just keep pushing on!
i'll try my best.
thank you Allah for this life. 

No comments:

salam semua!

tiada kenikmatan seorang hamba yg lebih baik setelah kenikmatan islam selain kenikmatan memperoleh teman soleh,
yang bila lupa akan mengingatkan dan bila ingat ia akan membantunya... dan alangkah bahagianya orang yang dikurniakan teman yang mencintainya kerana Allah Taala.. sesungguhnya... kasihku seorang sahabat ikhlas buatmu kerana Allah s.w.t.. salam ukwahfillah..

with them.

with them.
sweet moment, Taman Hutan Lagenda Gunung Ledang. January 2014