Allah is imprinted in my heart. I cannot forget Him, nor has He ever forgotten me. Sometimes, I become negligent of His blessings and mercy, but never will He change, for He is Allah the greatest and most-merciful. Having Allah in my heart and tongue is the greatest pleasure of this life. It is the only love, guidance, and presence that never leaves me. Allah is the only one who listens to me and answers me. He always answers my prayer in the best way. He is never too quick to judge us, but always quick in rewarding us. I love you Allah. Please make me firm in your path!

Followers

Sunday, July 5, 2015

Hati kering

Lama lama aku dah jadi tak kisah pasal orang sekeliling. Melainkan,orang tu kisah pasal aku.

Entah,aku jadi hati kering.

Sebab orang orang sekeliling aku jugak. Kalau kau tak hargai aku,i will do the same thing. Kalau kau rasa aku tak penting,fine. Macam tu jugak kau dalam hidup aku.

Lantaklah,kita rapat macam mana pun dulu. You chose to leave me means you chose to be kicked out from my life.

Sebab apa aku jadi macam ni?

Sebab aku dah malas sangat nak deal dengan perangai manusia yang macam macam. Aku sendiri pun susah nak faham aku,then kau expect kau nak aku faham kau memanjang? Please people,please. Have a little common sense,please. Im a human too.

So,kalau kau rasa kau nak keluar,sila. Aku tak larang.

Kalau kau nak stay,nak aku layan kau baik baik,macam aku layan kawan kawan aku yang lain,then buat perangai leklok. Or i will keep ignore you and treat you as a stranger even we used to be closed before.

Aku tak nak mencarut bulan bulan puasa ni. Aku takdelah setan sangat kan.

Cumanya,macam tu lah.

Aku banyak benda lagi nak kena fikir. Bukan fikir nak jaga hati orang je. Dah tu,hati aku siapa nak jaga?

..

So aku dah tak minat nak cerita pasal ukhuwwah lagi dengan orang orang agamawan. Kau orang berkawan dengan aku bukan sebab tuhan,tapi sebab korang rasa korang boleh menumpang senang. Tapi korang silap,korang sedar yang hidup aku tak pernah lenang.

Susah memanjang. Ada je bala dari tuhan.

#kisahdarisyurga #missindescribable

No comments:

salam semua!

tiada kenikmatan seorang hamba yg lebih baik setelah kenikmatan islam selain kenikmatan memperoleh teman soleh,
yang bila lupa akan mengingatkan dan bila ingat ia akan membantunya... dan alangkah bahagianya orang yang dikurniakan teman yang mencintainya kerana Allah Taala.. sesungguhnya... kasihku seorang sahabat ikhlas buatmu kerana Allah s.w.t.. salam ukwahfillah..

with them.

with them.
sweet moment, Taman Hutan Lagenda Gunung Ledang. January 2014