Allah is imprinted in my heart. I cannot forget Him, nor has He ever forgotten me. Sometimes, I become negligent of His blessings and mercy, but never will He change, for He is Allah the greatest and most-merciful. Having Allah in my heart and tongue is the greatest pleasure of this life. It is the only love, guidance, and presence that never leaves me. Allah is the only one who listens to me and answers me. He always answers my prayer in the best way. He is never too quick to judge us, but always quick in rewarding us. I love you Allah. Please make me firm in your path!

Followers

Friday, January 17, 2014

duka. airmata. ujian. syukur.


Seringkali kita mencarinya terlalu jauh kemana-mana, padahal bahagia itu dekat. Ada pada setiap hati yang bersyukur. Kalbu yang bisa melihat dengan jelas deretan kurnia yang Allah limpahkan kepadanya, dan bukan sibuk menghitung apa yang tidak dia miliki.

********************

kelopak mata mula terisi dengan airmata.. cuba menahan rasa.. dari tumpah airmata  ini.. sebaris kata-kata itu.. malam itu.. menyentap hati ini.. jika itu yang berada dalam fikirannya.. kenapa sebelum ini di tabur kata-kata lain? adakah sekadar untuk melegakan hati ini? habis.. bagaimana dengan hati itu?

jangan di kata 'demimu aku sanggup korbankan rasa'..

********************



ahhh~! apa yang penulis bebelkan? tiada apa.. cuma pesanan untuk diri sendiri.. apa yang penulis tulis, sekadar ingatan. penulis akan baca kembali semua entry yang penulis pernah update.

kebahagiaan. minta dengan Allah. bukan dengan manusia.

dan aku hanya manusia biasa. sentiasa khilaf. namun Allah itu maha Pengampun.. DIA sentiasa ada untuk kita.

untuk jiwa-jiwa yang sedang digugurkan dosa. senyum! Allah sedang menegur dengan cara yang terbaik!. tarbiah diri.

jangan putus asa. sabar. Allah uji sebab Allah kasih! Allah sayang kita! senyum dan bersyukur..

wassalam.


No comments:

salam semua!

tiada kenikmatan seorang hamba yg lebih baik setelah kenikmatan islam selain kenikmatan memperoleh teman soleh,
yang bila lupa akan mengingatkan dan bila ingat ia akan membantunya... dan alangkah bahagianya orang yang dikurniakan teman yang mencintainya kerana Allah Taala.. sesungguhnya... kasihku seorang sahabat ikhlas buatmu kerana Allah s.w.t.. salam ukwahfillah..

with them.

with them.
sweet moment, Taman Hutan Lagenda Gunung Ledang. January 2014