Allah is imprinted in my heart. I cannot forget Him, nor has He ever forgotten me. Sometimes, I become negligent of His blessings and mercy, but never will He change, for He is Allah the greatest and most-merciful. Having Allah in my heart and tongue is the greatest pleasure of this life. It is the only love, guidance, and presence that never leaves me. Allah is the only one who listens to me and answers me. He always answers my prayer in the best way. He is never too quick to judge us, but always quick in rewarding us. I love you Allah. Please make me firm in your path!

Followers

Thursday, December 18, 2014

kemana hala langkah ini..

Di atas perjalanan yang masih belum tentu.
Terkadang terlalu sukar untuk kita melihat jangkaan masa depan.
Perjalanan ibarat diatur atur.
Kaki redha mengikut.
Terkadang ibarat hilang punca dan hadaf hidup.
Rencana semakin ternampak kabur.
"Aku tak tahu apa nak jadi 5 tahun lagi."
Soalan sama saat aku melangkah melihat wajah sendiri.
Apa benar aku akan pulang ke kampung dan berkerja?
Berkereta besar dan rumah mewah?
Atau aku masih sama.
Gadis kampung dan jauh dari bandar. 
Duduk di rumah mak untuk membantunya.
Aku masih sama?
Ah ! 
Aku tak dapat teka kehidupan ini bagaimana.

hidup mula berubah.
Percaturan hidup tidak lagi ku genggam sendiri.
Semua masa hadapan dan matlamat ku biar Tuhan tentukan.
Hingga ke hari ini.
Aku tidak punya cita cita.
Aku tak bermimpi pun inginkan cita cita.
Kerana cita cita akan mengikat aku.
Lalu jadilah aku seperti burung yang terbang bebas ke awan tinggi.
Tapi bila sang petang menyorak,
Ke sangkar dia kembali.
Aku ingin belajar hidup berketentuankan rencana Tuhan.
Bukankah hidup ini suatu perjalanan yang tidak dijangka?
Setiap langkah ke hadapan,
Ada saja hikmah dan ketetapan.
Aku sedang belajar hidup berdua dengan Tuhan.
Kerana ini kisah perjalanan.
Diiringi pilihan Tuhan.
Moga aku bisa kisahkan cerita ini perjalanan
Dalam helaian kertas yang bakal ku ingat sampai bila bila.
Akan ku buku menjadi lembaran.
Untuk ku tatap andai aku sempat tua.
Ini kisah perjalanan.
Betulkan sendi kaki.
Ikat tali kasut.
Mula berjalan perlahan.
— bismillah (dengan nama yang menciptakan cinta dan rasa) .
Berhenti tanya aku.
"Shu cita cita kau apa?"
Dan aku tak punya apa apa.



kerna perjalanan itu
tidak terteka jaraknya
masih berapa

maka teruskan dengan langkah

Allah ada tiada berubah
moga tapak-tapak kecil
menjadi jalan lebar di masa depan.

solanya; tsabat.

No comments:

salam semua!

tiada kenikmatan seorang hamba yg lebih baik setelah kenikmatan islam selain kenikmatan memperoleh teman soleh,
yang bila lupa akan mengingatkan dan bila ingat ia akan membantunya... dan alangkah bahagianya orang yang dikurniakan teman yang mencintainya kerana Allah Taala.. sesungguhnya... kasihku seorang sahabat ikhlas buatmu kerana Allah s.w.t.. salam ukwahfillah..

with them.

with them.
sweet moment, Taman Hutan Lagenda Gunung Ledang. January 2014